RSS

انا بتكلمني



اييييييه وبعدين فى اللي انتي فيه دا واخرتها يابنات أفكارك انتي
يعني هاعمل ايه أكتر من اللي انتي شفتيهعماااااله اضحك واهزر واكلم الناس عادي
ايوه بس بردو من جواكي مارتاحتيش
انا عارفة والموضوع بالسهولة دي كدا ماهيجيش
المهم خليكي معاياانا جيباكي النهاردة اكلمك علشان خلاص اللي بيحصل دا ماينفعنيش

نعم جايباااااني!!!!! قالي يعني زي اللي بقالك زمان ماشوفتنيش
دا انتي حتى مع غيري مابتتكلميش

خلاص ياستي بئا ماتزعليش
طيب قولي يلا بئا بالراحة كدا وماتستعجليش بصي ياستي ..
فاضل على امتحاناتي اسبوع وزي مانتي عارفةكله كوم ومستقبلي الدراسي كوم تانيوانا بئا خلاااااص ماقولكيشحاسة ان دماغي مليانة صخور وجبال .. ومن جوايا في زلازل وبراكين وكوارث طبيعية مش ملاحقة عليها لامن شمال ولا من يمين ولو جينا لمنطقة التركيز فى المخ تلاقيها صحراااااااااااااااا
ايه ايه بسسسسسسسسسسس مش ناقصة جيلوجياتك ماتكتريش
طيب قوليلي اعمل ايه احسن عايزة السنة دي تعدي بنفس المستوى انتي مايرضيكيش
ماقلولك تكملي ايه ماتتجوزي وتقعدي فى البيت وادي اخرتها انتي اللي مابتسمعيش
بقولك ايييييييييييه مش وقته بئا انا عايزاكي تريحيني ماتخنقينيش
طب خلاص بس انا عارفة انك شاطرة ومش بالساهل كدا هاتضعفي وماتكمليش
ربنا يجبر بخاطرك بس بردو التركيز عندي حاليا زي ماقولتلك صحرااااا مفييييييش
كل مافتكر افضل اعيط وانتي عارفاني لما تاثر بحاجة ببئا على اخري بس ماتدقيش
المهم بئا قوليلي يلا ماتحيرينيش ....طيب بس واحدة واحدة ماتزعقيليش
مش انا علمتك قبل كدا انك للدنيا دي بسهولة كدا ماتستسلميش
ايوه علمتيني بس هو اسبوع اللي فاضل على امتحاني وغيره مفيش
طيب انا هاقولك انا عارفاكي بتحبي التحدي ولما بتوعدي حتى نفسك بحاجة بتحاولي توفوبكل مافى وسعك مابتتاخريش
فعلا الحمد لله بحاول وبفضل الله بقدر وهو معايا دايما لان غيره ماليش
ونعمه بالله يبقى خلاص الحل الوحيد انك توعديني تشدي حيلك حتى
لو كان الوقت خلاص مأسعفكيش وتوعديني بقدر الامكان تركزي وماتيأسيش
وماتضيعيش تعبك طول السنة وتعب الناس اللي لنجاحك منتظرين وماتنسيش
انا عارفاكي شاطرة يابنات افكارك وبتسمعي الكلام
اه والله حتى ابئي اسالي حضرة الناظرة ماما عمرها ماقالتلي ذاكري او ماتذاكريش
وانا بردو هاسال وراكي انا واثقة فيكي وعلشان كدا عارفة انك هاتكوني اد الوعدوتتوكلي على ربنا وماهتستسلميش واقل من تقدير عالي ماهتقبليش
شوفي حتى المدونين والمدوننات اخواتك بيقولو عليكي شاطرة بردو خلاص بئا ماتقلقيش
ايه دا انتي هاتضحكي عليا انا مش سامعة حد بيقول حاجة انتي فاكراني طفلة لو سمحتى ماتستهيفنيش
يعني هو خلاص يعني انتي سمعاني انا دلوقتي
دا باينه جنان رسمي وحط عليكي .. بسيطة ماتخافيش خلصي بس امتحانات وربنا هايشفيكي ان شاء الله وتعقلي ماتقلقيش

جناااااااااااااان طييييييييييب انا زعلانة منك يلا بئا مخصماكي ماتكلمنيش
طيب خلاص حق عليا هو انا اقدر بردو دا انتي حتى شاطرة وزيك مافيش
ايوه انا شاطرة وهاحاول اعمل اللي عليا والباقي على الله
واللي يتوكل عليه هايلاقي الدنيا دي كلاها ولا حاجة .. ماتساويش
ونعمة بالله يلا امشي روحي نامي شوية بئينا بعد الفجر .. انتي مابتتعبيش؟
لامبتعش هو انتي يعني مش اتعودتي من يوم ماعرفتيني اكل كتير كلام كتير نوم كتير مفيش
انا
عارفة انك اتخنقتي وشوية كدا وماهتطيقينيش مع اني غلبانة وزيي ماتلاقيش
طيب كفاية كدا انا هاستحملك غيرك ماهيستحملكيش
عندك حق كفاية عليهم كدا انا بردو مايرضينيش

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

12 comments:

بنت أبيها said...

ايوة كده متخذلنيش

وخليكى فكره ربنا ومتنسهوش

وشدي حليك عشان اشوفك ولا انا موحشتكيش

:)

بنات افكارى said...

بنت ابيها

اهلا حبيبة قلبي
انا اقدر بردو انا قولت
لازم وحتما ولا بد ماخزلكيش
وربناالحمد لله مش نسياه علشان
هو دايما مابينسانيش وبعدين
دا اسمه كلام ازاي بئا ماوحشتنيش
حلو اوي شغل الوزن والقافية دا
ضحكتيني ربنا يسعدك ياقمر وان شاء الله
هاكلمك انا كنت رديت على تعليقك الاخير
قبل مانشر البوست بس مش عارفة ماتنشرش ليه شكل كدا اكلته القطة
لازم هاكلمك ان شاء الله وادعيلي كتير
ولو نزلت المحافظة ان شاء الله هاعدي عليكي اشوفك

مشروع انسان said...

ربنا يوفقك يا فندم ويسهلك امورك

وتستدركى ما فاتك
وتحافظى على مستواكى

وجميل ان الواحد يواجه واقعه ويخرج بره اى شئ يعطله او يعيقه

بالتوفيق

walaa rizk said...

ياااااااااااه بوست جامد اوى

انا لسه مكلمه نفسى من شويه وكنا هنخانق

بس الحمد لله عدت على خير

ربنا معانا كلنا

بالتوفيق ان شاء الله

صاحب المضيفة said...

ربنا معاكي وتلحقي ما فاتك ويارب يجعل أيامك كلها طاعة وسعاده



دمت بخير

الدمعه said...

السلام عليكم

كلامك جميل ربنا يوفقك يا رب ويعينك على بنات افكارك

مدونتك جميله اوي وفيها ابتسامه امل

ربنا معاكي

تقبلي تحياتي

صلطح said...

يا حول الله يارب بتكلم نفسها يارب استر
الله ينور على المقاله بجد فكرة جديده


----------------
وصلطح صلطح ياعم الحاج

بنات افكارى said...

امام الجيل

اهلا بحضرتك وجزاكم اللخ خيرا
وتقبل الله دعائكم ولك مثله
ان شاء الله ومفيش غير ان الواحد
يتغلب على الواقع ومايعطلش نفسه
والا هانفضل واقفين مكانا طول العمر
بنحاول يعني والباقي على الله
ربنا يكرمك يافندم

السلام عليكم

بنات افكارى said...

عاشقة الاقصى

اهلا بيكي ياحبيبتي نورتي
المدونة وربنا يوفقك يارب
دايما ووالله انا دايما اتخانق معاها
انا كمان اصلي مش بعرف اتخانق مع حد
تاني هي هاتستحملني يعني اتخانقي براحتك
وربنا يسترها على عقولنا فى الاخر
نورتيني واتمنى تشريفك دايما ياحبيبتي

السلام عليكم

بنات افكارى said...

صاحب المضيفة

اهلا يافندم وربنا يكرمك
وتقبل الله دعائك اللهم امين
ولك مثله ان شاء الله

السلام عليكم

بنات افكارى said...

الدمعة

اهلا وسهلا وجزاكم الله خيرا
وشكرا لتشريفكم المدونة
وجميل اوي فيها ابتسامة امل دي
يارب تكون كدا فعلا رغم الكآبة
اللي انا بعملها فيها اللي يارب
ماتدوم ابدا اشكرك يافندم
على الاطراء والزيارة شرفتني

السلام عليكم

بنات افكارى said...

صلطح

اهلا يافندم فى المدونة لاول مرة
شرفتنا وجزاكم الله خيرا وحضرتك ماتقلقش
هايستر ان شاء الله ربنا بس يثبت عقولنا

............

وصلطح صلطح ياعم الحاج
ايه بئا دا امضاء حضرتك ولا ايه
معلش اصلي مش بفهم فى المصطلحات دي

السلام عليكم